Rm2500

Friday 4 October 2013

Bagan Serai: Gempar bila 'mayat hidup semula'

BAGAN SERAI: Sebuah keluarga di Bagan Serai, Perak, gempar apabila mayat seorang ahli keluarga mereka bergerak dan matanya pula terbuka, sekitar lima jam selepas dia disahkan mati.
Kejadian itu berlaku di Kampung Cina Kuala Gula, ketika mayat mendiang Cik Tan Chai Gaik, 69 tahun, dalam keranda, pada 1.30 petang Selasa lalu.
Adik mendiang, Encik Tan Chai Soon, 55 tahun, berkata mereka terkejut kerana pembantu perubatan yang merawat Cik Chai Gaik mengesahkan kakaknya sudah meninggal dunia kerana sakit tua, kira-kira 8.30 pagi.
"Selepas diletakkan dalam keranda di rumahnya kira-kira lima jam kemudian semua ahli keluarga termasuk anak mendiang melakukan upacara penyembahan.


"Ketika nama Chai Gaik disebut anak perempuan keduanya, tiba-tiba mata mendiang terbuka dan beliau menggerakkan sedikit badannya.
"Kejadian itu menggemparkan semua yang ada di situ, malah ada anak mendiang menjerit kegembiraan kerana menyangka mendiang hidup kembali," katanya di rumah mendiang, kelmarin, seperti dilaporkan akhbar Berita Harian Malaysia (BHM).
Encik Chai Soon berkata, mereka menghubungi pembantu perubatan yang merawat mendiang dan memintanya membuat pemeriksaan semula.
Menurutnya, pembantu perubatan itu juga terkejut apabila mendapati tekanan darah mendiang menunjukkan bacaan stabil walaupun mendiang tidak lagi bernafas dan tiada denyutan nadi.
"Pembantu perubatan itu segera mengarahkan ambulans dari Klinik Kesihatan Kuala Gula menghantar mendiang ke Hospital Taiping bagi membolehkan pengesahan semula dibuat terhadap keadaan sebenar mendiang.
"Bagaimanapun, pihak hospital mengesahkan mendiang mati sejak disahkan kali pertama," kata beliau.
Sementara itu, sumber Pejabat Kesihatan Daerah Kerian menafikan mendiang hidup semula tetapi tidak menolak kemungkinan mayat bergerak disebabkan tindak balas anggota fizikal jkepada kesan perubatan atau pemakanan sebelum warga tua itu meninggal. sumber
SAMBUNG BACAAN ANDA....

No comments:

Post a Comment

RM2500 DI SINI!!!

Busuk.com

My Blog List